Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Ja, meg az ötletelésre / javaslatokra:
Bár egyrészről kifejezetten kellemes az a lehetőség,  hogy a leendő játékosok részt vesznek a játék fejlesztésében, de másrészről, olyat (sehol, semmiből) nem lehet csinálni, ami mindenkinek megfelelő.
Persze mások a kvalitásaink, én személy szerint szívesen teszek javaslatot, válaszolok kérdésekre, de a szabályok kialakítását a szakikra bízom.
Szóval, legalábbis szerintem, egy szabálykönyvnél nem muszáj túlzottan demokratikusnak lenni.

Köszi mindenkinek!

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Sziasztok!

Szerintem abban mindenki egyet ért, hogy inkább jelenjen meg később, de legyen jó. Amit én (és talán mások is) szeretnék, csupán annyi, hogy ha nem is történik semmi, például legalább annyit írjatok ki: "Most egyéb elfoglaltságok miatt 3 hónapot szünetel a fejlesztés.", ne gondolja azt az érdeklődő közösség, hogy ebből se lesz semmi. Minden hátsó gondolat, vagy számonkérés nélkül, azért az elmondható, hogy a játék eddigi története csalódásokkal és be nem váltott ígéretekkel teli. A rendszer legutóbbi, hivatalos, elfogadott állapota, melyhez kiegészítők is jelentek meg 97-es, ezek után csak zsákutcák, betiltott, vagy meg sem jelent próbálkozások voltak.

Valamint, ha már a javaslatok előkerültek, nem akarok értelmetlen ötlethullámot indítani, de egy szerintem fontos dolgot megemlítenék, ami más fórumok végkövetkeztetése volt. Felmerült a kérdés az új rendszer szükségességéről, arról, hogy ki használná, ki nem, kinek is készül ez a játék és ehhez hasonlók. Eltérő vélemények érkeztek, de úgy gondolom a többség azért egyet ért valamiben. Hogy ha én is tehetnék egy javaslatot, az biztos az lenne, hogy inkább valóban teljen el több idő, de a megjelent könyv tartalmazzon mindenki számára hasznos dolgokat, ne csak az új rendszerre áttérni vágyóknak.

Úgy értem tisztázzák a világképet, ejtsenek szót például a mágia és pszi világban való jelenlétének mértékéről, a használók arányáról, tartalmazzanak újonnan megfogalmazott leírásokat helyekről, a játékban gyakorlati felhasználást nyújtó módon a különféle kultúrákról, szokásokról, hol, mivel találkozhat az ember és mivel nem, ha nem is halad előre a korban, tegyék rendbe a kérdéses helyszínek (például Ibara) pillanatnyi állapotát, vagy mutassanak valami egységesebb képet a világ fejlettségi szintjéről, a mágikus és kahrei masinák gyakorlati lehetőségeikről, adjanak képet az egyes iskolás és rendek pontosabb működéséről, rangjairól, felépítéséről...stb.

Tehát irodalmi szempontból is történjen valami értékelhető előrelépés, összefoglalás, helyreigazítás, mert így jelentősen több embert fog érdekelni, többen fogják megvenni és megismerkedni vele, még azok is, akik eddig is megvoltak és úgy gondolják, hogy meg is lesznek nélküle.

Köszönöm!
Cundior

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Mondjuk az is igaz, hogy ezekkel minddel egyet tudok érteni, hasznos gondolatok.
A részletek leírása (világ, vallás stb.) jó, főleg, ha élvezhető az irás stílusa. És főleg játékosként. KM-ként viszont néha örülök a "fehér foltoknak", így megvalósíthatom a saját ötleteimet, ráadásul nem is okoskodnak bele az okoskodó fajta játékosok sem, akik mindenféle matematikai, fizikai és egyéb elméletek mentén mindent marhára tudni és érteni vélnek. :-D
Néha inkább kitalálok "új" szörnyeket, hogy ne tudja kapásból mindenki az ellensége harcértékeit, erősségeket / gyengeségeket. (-:

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Duke Igthorn, teljesen igazad van, fontos megtalálni a jó arányt. Nem jó, hogyha a játék alapja, a szabad fantázia olyan mértékben sérül, hogy az a szórakozás kárára váljon, de Ynev világára sajnos sok szempontból ennek pont az ellenkezője jellemző. Számtalanszor fordult elő, hogy fontos témákban hiába írtunk tele oldalakat fórumokon, semmire se jutottunk. Vagy mert egyszerűen semmi sem volt róla, vagy mert a létező adatok, egymásnak tökéletesen ellent mondtak. Én szeretem a M.A.G.U.S. irodalmát, és nem féltem az írókat, biztos vagyok benne, hogy meg tudják írni úgy a szükséges ismertetőket, hogy megmaradjanak a mesélők és a játékosok lehetőségei, de azért mégis legyen 25 év után egy hivatalos álláspont, legalább mint opcionális lehetőség arról, hogy pontosan hogy is vannak a dolgok. Ez más világoknak se ártott még, nem szüntette meg sehol a szabad alkotás lehetőségét. A legrosszabb esetben, az ember figyelmen kívül hagyja. smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Raon!

Azt mondod, hogy nem gondolkodtok konverziókban, de tulajdonképpen az is egy konverzió, amin most dolgoztok, nem? (Project D)

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Balazs78 írta:

Azt mondod, hogy nem gondolkodtok konverziókban, de tulajdonképpen az is egy konverzió, amin most dolgoztok, nem? (Project D)

Nyilván csak a sikeres játékok felhasználása számít konverziónak...  wink

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Sziasztok!

Kérlek ne értsétek félre a kérdést, nem kritikának vagy támadásnak szánom, pusztán egy jóhiszemű kérdés ez részemről, mert őszintén érdekel. Az itt, korábban elhangzott hozzászólások, annak ellenére, hogy talán provokatív indittatásúak, egy jogos kérdést vetnek fel. Megkérdezhetem, hogy miért döntöttetek egy scifi szerepjáték átdolgozása mellett, más, alapvetően fantasy rendszerrel szemben?

Egyrész, egy saját rendszer kidolgozása, ami konkrétan a M.A.G.U.S. sajátosságaira épít, jót ötlet lehet, viszont ha meglévőt terveztek átdolgozni, például a D&D jól letesztelt rendszere, egyértelműbb megoldásnak látszik. Természetesen a D&D nem feltétlen a legjobb rendszer, lehet a Project D annál sokkal jobb, vagy legalább jobban illő Ynev világához. Nem szabad a szerepjátékot lezárni azzal, hogy ott a híres amerikai játék, jó, hogyha különféle fejlődési utakat jár be, attól függetlenül (én személy szerint nem is nagyon szeretem azt). De mégis mi az az ok, ami miatt egy ennyire eltérő (persze nem ismervén nem tudhatom, csak egy mágia nélküli, scifi játék révén, ennyire más) rendszer mellett döntöttetek?

Condior

Utoljára Cundior szerkesztette (2017.11.29. 12:49:26)

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

NoiseEHC írta:
Balazs78 írta:

Azt mondod, hogy nem gondolkodtok konverziókban, de tulajdonképpen az is egy konverzió, amin most dolgoztok, nem? (Project D)

Nyilván csak a sikeres játékok felhasználása számít konverziónak...  wink

Talán azért nem számít konverziónak, mert a Project D-t alkotó Magnus dolgozza totálisan át a saját rendszerét "Mágus-osabbra"? Bár ha azt vesszük, akkor már a PD is konverzió volt, hiszen a tisztelt alkotó sem egy világtól elzárt szobában élte eddig az életét így talán olvasott pár RPG-t ihletgyűjtésként.  wink  tongue

Értem én, hogy Ti szeretitek a DnD-t, más meg mást (én pl. a Codexet látnám szívesen leporolva, kibővítve a M* mögött). De megértem, hogy nem erre halad a DV és mivel még abból egy végleges sort sem láttam, előre azért nem temetném el.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Thomas!

Én speciel nem rajongok túlságosan a DnD-ért, de az 5E-egy végtelenül letisztult, kiválóan letesztelt és működőképes rendszer. Szerinted ez mind igaz egyetlen ember által, szabadidőben fejlesztgetett rendszerre is? Hát nekem vannak kétségeim.
Mellesleg láttál már valamennyit a Project D-ből? Komolyan el tudod képzelni MAGUS-hoz??? Efelől meg aztán még nagyobb kétségeim vannak...
Hogy mit szeretnék látni MAGUS-hoz? Codex nem lenne rossz, de tudjuk, hogy esélytelen. Inkább egy ETK újrakiadást szeretnék, amibe jól átgondoltan, alaposan letesztelve beleépítenék az UT és a többi kiegészítőt. Ami a legfontosabb, hogy ÚJ (!) anyagokat szeretnék látni! Varázslók kiegészítőt... Kidolgozott világleírásokat (nem olyanokat, mint a Toron, meg az ÉSZ)... Harcművészek kiegészítőt... Uram bocsá' regényeket... Keleti Szelet... Sogron lángjait...
Na, felébredtem!  smile
A bajom nekem az, hogy szerintem nem lett átgondolva, hogy kell-e egyáltalán ez a d6-os új rendszer a népnek!
Na, de ettől függetlenül biztosan megveszem, ha megjelenik... HA megjelenik...

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Raon!

Átrágtam magam a Project D-n. Megvallom nem volt könnyű, mert a szerző finoman szólva se egy író. Ami leginkább zavar, hogy ez nem lesz jó rendszer szerintem a MAGUS-hoz! Egyszerűen túl egyszerű, túl kicsi a d6-nak a mozgástere, ráadásul süt belőle, hogy sci-fihez lett kitalálva!
Azt hiszem alapvető koncepcionális problémák vannak, amiket véleményem szerint sürgősen át kell gondolni, különben beveritek a MAGUS koporsójába az utolsó szöget!
Hogy mire gondolok?
1. Kell egyáltalán új rendszer?
- Kit célzunk meg vele? Ha az új játékosokat, akkor az azért téves elképzelés, mert egy új játékos azzal fog játszani, amit mutatok neki. Ha én ETK-t mesélek egy új játékosnak, akkor azzal játszik, ha d6-ot, akkor azzal. Tehát emiatt felesleges egy új rendszer! Ha a régi játékosokat célozzuk meg, akkor meg az a baj, hogy őket elvonni az ETK-tól csak egy NAGYON jó rendszerrel lehetne. Lássuk be, hogy a Project D nem az!
2. Sikeres tud lenni egy új rendszer?
- Mit gondoltok miért lett sikeresebb az UTK a d20-as AK-nál? (Most tekintsünk el a jogi sz*rságoktól!) Könnyű belátni, ahogy azért lett népszerűbb az UTK, mert (számtalan hibája ellenére) alapjában véve az ETK rendszerét próbálta javítgatni.
3. Kommunikáció
-  Ha már most, a jelenlegi készültségi fokon sem vagytok képesek hónapok alatt egy átkozott bejegyzést kirakni a "fejlesztői blogra" arról, hogy mi a helyzet, akkor mégis mit gondoltok mennyire veszik komolyan a rajongók ezt a projektet? Főleg az elmúlt 20 év ismeretében. Mintha mindig ugyanabba a gödörbe esnénk bele folyton...
4. Project D
- Ugyan nem mondtátok hivatalosan sehol, hogy ez az alapja a munkátoknak, de nem volt nagy kihívás erre rájönni. Mivel a MAGUS fejlesztésről hónapok óta semmi infót nem adtok, ezért a Project D-t tudom véleményezni.
- Ahogy már fentebb is írtam, túl kicsi a mozgástere a d6-nak egy fantasyhez. Nem tudsz vele nagyhatalmú lényeket szimulálni. Alig lesz különbség harcértékben egy kezdő harcos és egy legendás őssárkány között.
- Ez a rendszer egy sci-fihez, ahol csak emberek élnek és a harcnak gyorsnak, egyszerűnek kell  lennie elmegy. Azonban a MAGUS-ban szeretnénk olykor hosszú, izgalmas, hősies csatát látni, amire ez a rendszer alkalmatlan.
5. Megoldás?
- Nyilván sokan, sokféle megoldást mondanak. Véleményem szerint, reálisan és koncepcionálisan maximum egy évfordulós, jubileumi ETK újrakiadásnak lenne értelme. Új grafikákkal, frissített világleírásokkal és egy kicsit leporolt, átgondolt rendszerfrissítéssel.
Bocs, hogy hosszú volt, és elnézést, ha túl támadólag léptem fel. Mindezt azért, mert szívügyem a MAGUS, mint szerintem mindannyiunknak, akiket egyáltalán még érdekel az egész! Rossz látni, hogy ismét ugyanazokba a hibákba estek, mint 5-10-15 éve folyton!  sad

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Balazs78 írta:

Raon!

Köszönöm, hogy reagáltál, ez mindenképp pozitív fejlemény. Értem, hogy nem gondolkoztok konverziókban, csak azt nem értem, hogy miért nem...

Viszont, nem szeretnék támadni folyton. Inkább az lenne a kérdésem, hogy várható-e és ha igen, akkor kb mikor egy olyan kivonat, amit a nagyközönség is véleményezhet?

Elnézést, a tervezettnél ezúttal is tovább tartott, mire elképzelések helyett megvalósult tényekről írhatok, de végre eljött ez a pillanat is.
A válasz ez: azért nem gondolkodtunk konverziókban (már azon túl, amikor első körbe végigvettük a pro és kontra érveket), mert a jelenlegi rendszerben vannak olyan elemek, amelyeket semmilyen más rendszerben nem láttunk, és amelyek szerintünk egyedi, üde színfoltok lehetnek. És bár ezek nem feltétlenül korszakalkotóan nagy dolgok, de árnyaltságukban pont azt támogatják meg kellő hatékonysággal, ami számunkra mindig is az egyik legfontosabb törekvés volt - az rpg és az irodalmi Ynev közötti szakadék csökkentését, és jó esetben akár még az eltüntetését is.
A M.a.g.u.s. minden vonatkozása kapcsán egy brandben gondolkozunk, és a jelenlegi fejlesztés abszolút alkalmas ahhoz, hogy ebből a korábbiaknál nagyságrendekkel többet ki lehessen hozni.

Ami a kivonatot illeti, ezt már az őszre szerettük volna, de az elcsúszásokkal ez is tolódott. Most sem tudnák olyan időpontot mondani, ami ne szimpla becslés lenne, ezért csak az a biztos, ha azt mondom, hogy nem tudom, de dolgozunk rajta. Azt látni kell, hogy a részünkről itt valójában nem is a kivonat elkészítése jelenti a problémát, hanem ha ez kikerül, akkor egy felelőségteljes utókezelés jelentős idő és munkakapacitás lekötéssel is jár - és jelen állás szerint ez az, ami miatt ezt még nem tudjuk betervezni, az a keret még másra kell.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Thomas írta:

Kedves Raon!

Köszönöm a választ és elnézést a névelírás miatt (nem szándékosan, de ez égett be valamiért). Azt nem igazán értem, hogy a Blogra miért ne fért volna el ez a válasz, de elfogadom a döntést és csak annyit kérek, hogy havonta azért valami életjelet akkor is adjatok, ha épp két lépés közt van a projekt (akár itt, akár ott). A még mindig reménykedő M* fanoknak ez sokat jelentene és megóvna párakat a fanyalgástól (abból lesz elég enélkül is).


Üdv,
T.

Kedves Thomas!
Megbeszéltük, semmi gond nem történt. smile
Az életjel kapcsán mindenkinek igaza van, aki ezt jelezte: és itt kell megjegyeznem, hogy Magnus is veled, veletek ért egyet. A kommunikáció az én kiadott feladatom - és én vállalom, az az én keresztem, hogy csak akkor írok, amikor van miről (azaz a háttérben elértünk bizonyos dolgokat). Ezen biztos lehetne változtatni, de úgy istenigazából már nincs értelme - ahogy a szálak összeérnek, a munkák beérnek, elkészülnek, a folyamatos netes jelenlét megkerülhetetlenné válik, és így az egész problémakör megszűnik.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

duke_Igthorn írta:

Ja, meg az ötletelésre / javaslatokra:
Bár egyrészről kifejezetten kellemes az a lehetőség,  hogy a leendő játékosok részt vesznek a játék fejlesztésében, de másrészről, olyat (sehol, semmiből) nem lehet csinálni, ami mindenkinek megfelelő.
Persze mások a kvalitásaink, én személy szerint szívesen teszek javaslatot, válaszolok kérdésekre, de a szabályok kialakítását a szakikra bízom.
Szóval, legalábbis szerintem, egy szabálykönyvnél nem muszáj túlzottan demokratikusnak lenni.

Köszi mindenkinek!

Kedves Duke!
Köszönjük a megértést és a bíztatásokat. smile
A konklúzióban abszolút igazad van - ezzel minden korábbi fejlesztés megküzdött, így természetesen mi sem úszhatjuk meg. Bár sokan ízekre szedték a kérdőíveket, mi ezekből rengeteg releváns információt össze tudtunk gyűjteni - és pár vonatkozásban még kellemesen csalódtunk is, mert sokkal rosszabbra tanulságokra számítottunk. Bizonyos témák ismétlései és a kontrollkérdések jól kiadták a jogosan szerteágazó, de fejlesztői szempontból nehezen összeegyeztethető igények mintáit - ez várható volt, de ezzel sincs is semmi baj. Ami nekünk fontos volt, hogy meg tudtuk mérni az alap víziónkat úgy, hogy nem tettük fókuszba, kirakatba - az ellendrukkerek jó eséllyel ezen a ponton kaptak egy jó adag muníciót, hogy "napersze, ez csak duma", de ezzel sincs semmi gond, a lényeg idővel úgy is kiderül.

Az ötleteidet, meglátásaidat szívesen fogadjuk - a kérdőívek következő fázisa szól majd arról, amit jó eséllyel sokan már első körben elvártak, a konkrétabb, megfoghatóbb részletek kapcsán adható egyértelműbb válaszokról. Veszem a bátorságot, és leírom, hogy már nem kell rá sokat várni. smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Cundior írta:

Sziasztok!

Szerintem abban mindenki egyet ért, hogy inkább jelenjen meg később, de legyen jó. Amit én (és talán mások is) szeretnék, csupán annyi, hogy ha nem is történik semmi, például legalább annyit írjatok ki: "Most egyéb elfoglaltságok miatt 3 hónapot szünetel a fejlesztés.", ne gondolja azt az érdeklődő közösség, hogy ebből se lesz semmi. Minden hátsó gondolat, vagy számonkérés nélkül, azért az elmondható, hogy a játék eddigi története csalódásokkal és be nem váltott ígéretekkel teli. A rendszer legutóbbi, hivatalos, elfogadott állapota, melyhez kiegészítők is jelentek meg 97-es, ezek után csak zsákutcák, betiltott, vagy meg sem jelent próbálkozások voltak.

Valamint, ha már a javaslatok előkerültek, nem akarok értelmetlen ötlethullámot indítani, de egy szerintem fontos dolgot megemlítenék, ami más fórumok végkövetkeztetése volt. Felmerült a kérdés az új rendszer szükségességéről, arról, hogy ki használná, ki nem, kinek is készül ez a játék és ehhez hasonlók. Eltérő vélemények érkeztek, de úgy gondolom a többség azért egyet ért valamiben. Hogy ha én is tehetnék egy javaslatot, az biztos az lenne, hogy inkább valóban teljen el több idő, de a megjelent könyv tartalmazzon mindenki számára hasznos dolgokat, ne csak az új rendszerre áttérni vágyóknak.

Úgy értem tisztázzák a világképet, ejtsenek szót például a mágia és pszi világban való jelenlétének mértékéről, a használók arányáról, tartalmazzanak újonnan megfogalmazott leírásokat helyekről, a játékban gyakorlati felhasználást nyújtó módon a különféle kultúrákról, szokásokról, hol, mivel találkozhat az ember és mivel nem, ha nem is halad előre a korban, tegyék rendbe a kérdéses helyszínek (például Ibara) pillanatnyi állapotát, vagy mutassanak valami egységesebb képet a világ fejlettségi szintjéről, a mágikus és kahrei masinák gyakorlati lehetőségeikről, adjanak képet az egyes iskolás és rendek pontosabb működéséről, rangjairól, felépítéséről...stb.

Tehát irodalmi szempontból is történjen valami értékelhető előrelépés, összefoglalás, helyreigazítás, mert így jelentősen több embert fog érdekelni, többen fogják megvenni és megismerkedni vele, még azok is, akik eddig is megvoltak és úgy gondolják, hogy meg is lesznek nélküle.

Köszönöm!
Cundior

Szia!
Ezek teljesen jó meglátások,  a legtöbbjével abszolút egyetértek. De nézzük sorban.
- az előzőekben írtakhoz képest némi plusz infó a visszajelzések elmaradásáról: az első hónapokban minden nap lekövettem minden lehetséges fórumot, azaz szerintem kb. láttam minden nyilvános reakciót. Az egyik konklúzióm az volt, amellyel más csatornákon többen is megkerestek: hogy olyan mértékű, alapvetően indulatvezérelt pörgés szabadult fel, ami ha nem is tette lehetetlenné az érdemi párbeszédet, de erősen megnehezítette azt. Ezt így utólag most már talán különösebb hullámverések nélkül kimondhatom - erre számítottunk, ezzel terveztünk. Mi úgy láttuk, teljesen mindegy is lett volna, mivel jövünk elő, mert ez egy olyan helyzet volt, amellyel szép nagy célkeresztet festettünk a homlokunkra, és akinek erre volt ingere, lőtt is, ahányszor és ahogy csak bírt. smile
Pont ezért sokat sakkoztunk, mivel hogy jöjjünk elő, ami fontos is, nekünk segít is, de nem számít "pazarlásnak", mert az igazán jó dolgokra csak akkor érdemes rátérni, amikor már megvan hozzá a kellő közeg. Ami természetesen nem kell, hogy egyhangú dicshimnusz legyen, azzal semmire nem mennénk, de az odafigyelésre a pontos visszajelzésekhez szükségünk lenne.
Persze tévedtünk így is - azt például álmunkban nem gondoltuk volna, hogy bizonyos dolgoknak olyan erős az asszociációs vonzása, hogy voltak, akik az adott mondatot nem olvasták végig, vagy félreolvasták, de már zsigerből reagáltak (erre a legjobb példa az lfg.hu-n megjelent hír az első kérdőívről, amelyben az ETK 170 képzettségéről írtunk, erre a szalagcím: "új magus képzettségek, 170 lett, maradhat?" smile  ).
Illetve azt sem gondoltuk volna, hogy összejön egy ilyen hosszú szünet.
Védeni én sem szeretném a védhetetlent, csak annyit mondanék erre, hogy bármi bárhogy is történt, a munka nem állt le, a fejlesztés nem döglött meg, ahogy annyi másik.
- amit a 97 utáni helyzetről írtál, sajnálatosan helytálló - és erről természetesen legkevésbé a játékosok tehetnek. Ezért sem veszünk fel minden szurkát, mert tudjuk, hogy ez nagyobbrészt nem nekünk, hanem a kialakult, áldatlan helyzetnek szól. A felelősség persze most épp a miénk, hogy mit teszünk ezzel: lesz végre valami, amiben kb. már hinni sem érdemes, vagy csak egy újabb, elfuserált próbálkozás jött a sorban.
- az el nem fogadásról, előítéletekről írtakban is igazad van, ezt mi is így látjuk. Sőt, ezért is mondtuk azt mindenhol, hogy még csak nem is az alapkönyv megjelenése, hanem az azt követő egy-két év utáni helyzet fog eldönteni mindent.
- a javaslataid teljesen jók és építőek - és mi is pont ilyenekben gondolkodunk. Csínján kell bánni az ígéretekkel, de a könyv tartalomtervezete kb. rögtön az elején összejött... sőt, az ynevi anyagok nagy része eleve a háttérben évek óta készült. Szerintünk is kiemelten fontos, mi kerül az alapkönyvbe és hogyan, és az a cél, hogy úgy 30-50 %-ban az is új információkat találjon benne, aki végül marad a régi rendszer mellett, és nem az újjal akar játszani. És ez jórészt pontosan azokat a dolgokat takarja, amiket te is írtál: világkép, ynevi keretek, fontos hétköznapi működések.
- ezekbe pont azért fektetünk sok energiát, mert kiemelten fontos szerepe lehet az irodalmi szekció további életében. Én régóta írok is, jó ideje szerkesztek, sok írói projektben dolgoztam már (sokkal többen, mint amennyiből végül kötet lett) - hidd el, pontosan tudom, milyen fontos lenne az efféle alapozás is. Megkockáztatom, hogy talán még fontosabb, mint amennyi pluszt adhat a szerepjátékosoknak is.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Balazs78 írta:

Raon!

Azt mondod, hogy nem gondolkodtok konverziókban, de tulajdonképpen az is egy konverzió, amin most dolgoztok, nem? (Project D)

Kiváló meglátás, de csak részben igaz. smile
Amikor Magnus átírta a Projekt D-t a M.a.g.u.s. keretek közé, az konverziós munka volt. Amit utána elkezdtünk és most is csinálunk, az már teljesen más. Sőt, olyan mértékben továbbmentünk adott témák mentén, hogy ha a Projekt D-t tekintjük stílszerűen D verziónak, akkor ez a mostani úgy kb. nagy szavak nélkül a J-K körül járhat.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Cundior írta:

Sziasztok!

Kérlek ne értsétek félre a kérdést, nem kritikának vagy támadásnak szánom, pusztán egy jóhiszemű kérdés ez részemről, mert őszintén érdekel. Az itt, korábban elhangzott hozzászólások, annak ellenére, hogy talán provokatív indittatásúak, egy jogos kérdést vetnek fel. Megkérdezhetem, hogy miért döntöttetek egy scifi szerepjáték átdolgozása mellett, más, alapvetően fantasy rendszerrel szemben?

Egyrész, egy saját rendszer kidolgozása, ami konkrétan a M.A.G.U.S. sajátosságaira épít, jót ötlet lehet, viszont ha meglévőt terveztek átdolgozni, például a D&D jól letesztelt rendszere, egyértelműbb megoldásnak látszik. Természetesen a D&D nem feltétlen a legjobb rendszer, lehet a Project D annál sokkal jobb, vagy legalább jobban illő Ynev világához. Nem szabad a szerepjátékot lezárni azzal, hogy ott a híres amerikai játék, jó, hogyha különféle fejlődési utakat jár be, attól függetlenül (én személy szerint nem is nagyon szeretem azt). De mégis mi az az ok, ami miatt egy ennyire eltérő (persze nem ismervén nem tudhatom, csak egy mágia nélküli, scifi játék révén, ennyire más) rendszer mellett döntöttetek?

Condior

Erre fentebb már írtam, de akkor ide is kiemelem: azért, mert a jelenlegi rendszerben vannak olyan elemek, amelyeket semmilyen más rendszerben nem láttunk, és amelyek szerintünk egyedi, üde színfoltok lehetnek. És bár ezek nem feltétlenül korszakalkotóan nagy dolgok, de árnyaltságukban pont azt támogatják meg kellő hatékonysággal, ami számunkra mindig is az egyik legfontosabb törekvés volt - az rpg és az irodalmi Ynev közötti szakadék csökkentését, és jó esetben akár még az eltüntetését is.
Plusz fókusz, konkrétabban: feltett szándékunk, hogy teljesen más dimenzióban és lehetőségekkel fogjuk meg a kalandozóságot, mint ahogy az eddig volt, és ez a rendszer erre lesz kihegyezve. Szerintünk úgy, ahogy kb. mindig is kellett volna - a sokféle, választható, komplexebb játékélményekért.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Thomas írta:
NoiseEHC írta:

Nyilván csak a sikeres játékok felhasználása számít konverziónak...  wink

Talán azért nem számít konverziónak, mert a Project D-t alkotó Magnus dolgozza totálisan át a saját rendszerét "Mágus-osabbra"? Bár ha azt vesszük, akkor már a PD is konverzió volt, hiszen a tisztelt alkotó sem egy világtól elzárt szobában élte eddig az életét így talán olvasott pár RPG-t ihletgyűjtésként.  wink  tongue

Értem én, hogy Ti szeretitek a DnD-t, más meg mást (én pl. a Codexet látnám szívesen leporolva, kibővítve a M* mögött). De megértem, hogy nem erre halad a DV és mivel még abból egy végleges sort sem láttam, előre azért nem temetném el.

Jó meglátás. smile
A Codexet jó ideig én is szívesen láttam volna, minden hibájával együtt szeretem. Aki k100-as rendszerben gondolkodik, annak az megkerülhetetlen minta. Érdekes lett volna látni, hogy festett volna egy újratervezett ETK Nyúl vezetésével, de hát ezt már sosem tudjuk meg.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Balazs78 írta:

Thomas!

Én speciel nem rajongok túlságosan a DnD-ért, de az 5E-egy végtelenül letisztult, kiválóan letesztelt és működőképes rendszer. Szerinted ez mind igaz egyetlen ember által, szabadidőben fejlesztgetett rendszerre is? Hát nekem vannak kétségeim.
Mellesleg láttál már valamennyit a Project D-ből? Komolyan el tudod képzelni MAGUS-hoz??? Efelől meg aztán még nagyobb kétségeim vannak...
Hogy mit szeretnék látni MAGUS-hoz? Codex nem lenne rossz, de tudjuk, hogy esélytelen. Inkább egy ETK újrakiadást szeretnék, amibe jól átgondoltan, alaposan letesztelve beleépítenék az UT és a többi kiegészítőt. Ami a legfontosabb, hogy ÚJ (!) anyagokat szeretnék látni! Varázslók kiegészítőt... Kidolgozott világleírásokat (nem olyanokat, mint a Toron, meg az ÉSZ)... Harcművészek kiegészítőt... Uram bocsá' regényeket... Keleti Szelet... Sogron lángjait...
Na, felébredtem!  smile
A bajom nekem az, hogy szerintem nem lett átgondolva, hogy kell-e egyáltalán ez a d6-os új rendszer a népnek!
Na, de ettől függetlenül biztosan megveszem, ha megjelenik... HA megjelenik...

Ezt a kérdéskört az ETK méricskálás oldaláról lehet csak kifejteni - amibe nem szívesen mélyednék bele, mert mégiscsak kultikus műről van szó. A lényeg annyi, hogy azt a kötetet változtatás nélkül nem lehetne kiadni - sok jó dolog mellett pl. rengeteget tett azért, hogy egységes M.a.g.u.s. brand helyett az rpg és az irodalom külön utakat járjon. Emellett a rendszermotorral nem az a gond, hogy elavult, és ezer sebből vérzik, hanem hogy ha hozzápiszkálsz, úgy összedől az egész, hogy nagyon kevés maradna belőle... sokkal kevesebb annál, mint amit még érdemes lenne ETK jellegűnek hívni. Csak pár példa: számold össze, hányféle rendszer és alrendszermotor van benne a különféle kockadobásokra... ráadásul van, ami fölé, van, ami aládobásos, ez egy kötetben szerintünk már jó ideje vállalhatatlan. Fontos rendszerelemek csúsztak el aránytalanul a folyamatos fejlesztgetéssel - pl. a képzettségek száma a végén már 170-re nőtt, de a Kp rendszer maradt a kezdeti. És oldalakon keresztül lehetne sorolni ezeket, de az elv ugyanaz (és erre amúgy szinte minden elindult fejlesztés rájött, miután alaposabban ránagyított a részletekre): úgy toldozni-foltozni, hogy abból jobb legyen, mint volt, ezt már nem érdemes. Sokkal egyszerűbb kiemelni belőle a meglévő értékeket, és amúgy teljesen más rendszerben gondolkodni.

Innen nézve a d6 érdekes kérdés - és igen, valóban nem lett felmérve. Viszont nem is lett volna értelme, a sikeressége ugyanis abszolút nem ezen fog múlni (PR oldalról elkövetett, látszat dolgokban meg nem hiszünk).

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Balazs78 írta:

Raon!

Átrágtam magam a Project D-n. Megvallom nem volt könnyű, mert a szerző finoman szólva se egy író. Ami leginkább zavar, hogy ez nem lesz jó rendszer szerintem a MAGUS-hoz! Egyszerűen túl egyszerű, túl kicsi a d6-nak a mozgástere, ráadásul süt belőle, hogy sci-fihez lett kitalálva!
Azt hiszem alapvető koncepcionális problémák vannak, amiket véleményem szerint sürgősen át kell gondolni, különben beveritek a MAGUS koporsójába az utolsó szöget!
Hogy mire gondolok?
1. Kell egyáltalán új rendszer?
- Kit célzunk meg vele? Ha az új játékosokat, akkor az azért téves elképzelés, mert egy új játékos azzal fog játszani, amit mutatok neki. Ha én ETK-t mesélek egy új játékosnak, akkor azzal játszik, ha d6-ot, akkor azzal. Tehát emiatt felesleges egy új rendszer! Ha a régi játékosokat célozzuk meg, akkor meg az a baj, hogy őket elvonni az ETK-tól csak egy NAGYON jó rendszerrel lehetne. Lássuk be, hogy a Project D nem az!
2. Sikeres tud lenni egy új rendszer?
- Mit gondoltok miért lett sikeresebb az UTK a d20-as AK-nál? (Most tekintsünk el a jogi sz*rságoktól!) Könnyű belátni, ahogy azért lett népszerűbb az UTK, mert (számtalan hibája ellenére) alapjában véve az ETK rendszerét próbálta javítgatni.
3. Kommunikáció
-  Ha már most, a jelenlegi készültségi fokon sem vagytok képesek hónapok alatt egy átkozott bejegyzést kirakni a "fejlesztői blogra" arról, hogy mi a helyzet, akkor mégis mit gondoltok mennyire veszik komolyan a rajongók ezt a projektet? Főleg az elmúlt 20 év ismeretében. Mintha mindig ugyanabba a gödörbe esnénk bele folyton...
4. Project D
- Ugyan nem mondtátok hivatalosan sehol, hogy ez az alapja a munkátoknak, de nem volt nagy kihívás erre rájönni. Mivel a MAGUS fejlesztésről hónapok óta semmi infót nem adtok, ezért a Project D-t tudom véleményezni.
- Ahogy már fentebb is írtam, túl kicsi a mozgástere a d6-nak egy fantasyhez. Nem tudsz vele nagyhatalmú lényeket szimulálni. Alig lesz különbség harcértékben egy kezdő harcos és egy legendás őssárkány között.
- Ez a rendszer egy sci-fihez, ahol csak emberek élnek és a harcnak gyorsnak, egyszerűnek kell  lennie elmegy. Azonban a MAGUS-ban szeretnénk olykor hosszú, izgalmas, hősies csatát látni, amire ez a rendszer alkalmatlan.
5. Megoldás?
- Nyilván sokan, sokféle megoldást mondanak. Véleményem szerint, reálisan és koncepcionálisan maximum egy évfordulós, jubileumi ETK újrakiadásnak lenne értelme. Új grafikákkal, frissített világleírásokkal és egy kicsit leporolt, átgondolt rendszerfrissítéssel.
Bocs, hogy hosszú volt, és elnézést, ha túl támadólag léptem fel. Mindezt azért, mert szívügyem a MAGUS, mint szerintem mindannyiunknak, akiket egyáltalán még érdekel az egész! Rossz látni, hogy ismét ugyanazokba a hibákba estek, mint 5-10-15 éve folyton!  sad

Kezdem a végéről: egy érvekkel jól megtámogatott vélemény nem támadó, így nem volt ezzel semmi gond. És az sem baj, hogy szenvedélyesen védesz dolgokat - kívánom, hogy ez maradjon meg mindig is így. smile

- 1. Kell egyáltalán új rendszer?
Szerintünk ahhoz, hogy teljesüljenek a számunkra fontos irányelvek, kell. Ezek: egységes rendszermotor mindenre. Az irodalmi Ynev rpg leképezése. Egyszerű, letisztult rendszer, sok opcionális lehetőségekkel a különböző játékstílusok megtámogatására. És akkor itt abbahagyom, mert már ez is erősen reklám jellegű volt.

2. Sikeres tud lenni egy új rendszer?
Az UTK sikere kapcsán valamennyi igazságod biztos van. Viszont a d20 alapkönyvvel már csak azért sem érdemes összevetni, mert az egy közel játszhatatlan tákolmány volt (az első sorból láttam azt a káoszt, amit műveltek vele, sajnos mindenre jól emlékszem - sokan mondtuk, hogy azt úgy nem kellene), és itt nem két játszható rendszer, hanem egy játszhatatlan új és egy nosztalgikus régi megújításának összevetéséről van szó (amely szintén sokkal jobb lehetett volna, ha a fejlesztő úr/kiadó hajlandó lett volna meghallani a kapott jelzéseket, és élni a felkínált segítségekkel). Illetve azt UTK-ról azt is érdemes tudni, hogy nem nulláról indult, hanem két korábbi fejlesztés anyagain alapult (egy rakás anyagot kapott a kiadó, és ezzel a lehetőséggel kivételesen élt is), így azzal a zsákutcával elég sok minden ment a levesbe, amiről jobb is, ha senki nem tud meg semmit.
Innen nézve nem is baj, hogy ennyi idő eltelt, mert így sok körbeérő-érveléses kérdéskörtől alapjaiban el lehetett szakadni. Szóval a válasz szerintem igen. Aki a régi rendszerek akármelyike mellett marad, azt abszolút meg tudom érteni (és a hagyománytisztelet jó dolog)- de aki másféle vagy teljesebb játékélményt szeretne, annak az új teljesen jó lesz.

- 3. Kommunikáció
Erről írtam fentebb, ide csak egy plusz gondolat: biztos lehetne ezt jobban csinálni, mi így csináljuk. A havonta egy kétsoros semmit pl. én cikibbnek gondolnám, pláne az rpg előélet tükrében, ezért is nem éltem vele.

- 4. Project D
Nem írtuk ki, de minden rendezvényünkön elmondtuk, amikor megkérdezték, mert nincs ebben semmi titok. De nincs is olyan jelentősége, mint azt sokan gondolják.
- a d6 mozgástere tényleg kicsi, de pont ezért választottuk. Olvastál Sötét Merstantot? Emlékszel erre? "tizennégy pengeváltás - a legjobb kardforgató volt, akivel valaha is találkoztam". A valóságban a harc mindig is brutális volt és gyors - és ebben a rendszerben ez így is lesz. Csak a hősök, kalandozók képesek arra, hogy elnyújtsák ezt. Innen nézve szerintünk az külön jó, ha pl. egy városőr és egy híres kalandozó értékei nem különböznek drasztikus mértékben - mert a kalandozó is csak ember, nem félisten. Ami fontos, hogy a kalandozóságát más módokon, de tudja érvényesíteni.
- ehhez persze az kell, hogy az ember-őssárkány távlat is meglegyen a rendszerben (és meg is van)

5. Megoldás?
Mi mindig is Edlington hívők maradunk, bármi is lesz, bízunk az egy százalékunkban. smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Raon!

Köszönöm a válaszokat! Nagyra értékelem, hogy átnézted a hozzászólásokat és komolyan is vetted őket. Annyiban mindenképpen igazat adok, hogy az ETK menthetetlen. Valóban úgy van, ahogy mondtad: ha egy kicsit belenyúlsz összedől az egész! Szóval erről meg lettem győzve. Azóta már én is jobban átgondoltam és beláttam, hogy az ETK újrakiadás tényleg értelmetlen lenne.
A d6 rendszerről annyit, hogy én nem láttam meg benne az értékeket annyira, de ez lehet az én hibám. Bízom benne, hogy jó dolgot hoztok ki belőle.
Azt is elismerem, hogy nehéz lehet ilyen körülmények között, ráadásul vizslató tekintetek kereszttüzében fejleszteni! Próbálok türelmesebb lenni ezentúl én is! smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Raon, köszönöm a részletes választ! Remélem ez az újraindulás már töretlenül viszi tovább a M.A.G.U.S. szerepjátékot, és valóban alakítja a világát, kellően kibontja és bemutatja, az eddig kimaradt vagy kérdéses részleteit. Jó munkát hozzá!

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Szia Raon!

Véletlen vagy szándékos, hogy a 2018-as kiadói tervek között nem szerpel a M* rpg megjelentetése?

''Ebben a mesében részeg a herceg és ronda a királylány, de néha a szemétdomb felett is felragyog a szivárvány"

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Cyberpunk írta:

Szia Raon!

Véletlen vagy szándékos, hogy a 2018-as kiadói tervek között nem szerpel a M* rpg megjelentetése?

Szia!
Szándékos, de nem azt jelenti, amire gondolni lehet. Sok minden más sem szerepel, ami szinte biztos, hogy meg fog jelenni - illetve csakis azon kötetek vannak ott, amelyeknek már van leadott, elfogadott kézirata a kiadóban. Ilyen az rpg kapcsán - még - nincs, de ez a lényegen semmit nem változtat: lesz. smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Mutatom hol tart a technológia:
https://www.polygon.com/2018/2/27/17040 … date-price

Remélem azért egy tisztességes e-könyves kiadás össze fog jönni ennek a projectnek is.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Hali Raon!

Sajnos újabb 2 hónap telt el infó nélkül.  sad

Tudnál szórni némi morzsát arról, hogy totál megfeneklett a projekt (mert ha 60 nap alatt nem sikerült megoldást találni a merre tovább kérdésére, az azért eléggé rossz lehetőségeket valószínűsít) vagy mi okozza a mélységes csöndet? És van-e tervetek arra vonatkozóan, hogy az eredetileg elképzelt ütemezés miképp módosul?


Köszi;
Thomas