Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Balazs78 írta:

Raon!

A külső fórumtól óvnálak, mert esélyes, hogy hatalmas gyűlölködés-cunamit kapnátok. Sajnos a M* múltja és jelene pontosan olyan, mint a magyar közhangulat. Mindenki gyűlölködik, támad, hőbörög és elégedetlenkedik. Nem mondom, én is türelmetlen vagyok olykor és szomjazom az információkra, de az az ellendrukkolás és utálkozás, ami megy egyes helyek (főleg Facebookon) engem is kiakasztott. Most már azt kívánom, hogy csak azért is legyen meg ez az alapkönyv! smile

Köszi szépen, az aggodalmat és a dafke drukkot is. smile
Én is látom, hogy ez a helyzet, de azért több, mint húsz éves fórumozói tapasztalattal nem érzem ezt lehetetlen küldetésnek. Semmi értelmét nem látnám abba belemenni, hogy ez mi mindent jelenthet, mert ez számomra csak egy szerencsés helyzet, nem tartom különösebb érdemnek, de nem hinném, hogy bárki bármi újat tudna mutatni, pláne nem az indulati-önérzetvezérelt-akármilyen sérelmes szekcióban. Sőt, ha bosszantani akarnék pár kitüntetett személyt, azt is mondhatnám, hogy ez, ami mostanság megy, a régi, 2000-es évek hősidejéhez képest még mindig kb. csak babazsúr (a minőségi flémhez sosem elég az indulat, a felszínnél mélyebbre karcolós hatásokhoz ennél azért sokkal több kell).

Ami pedig a mögöttes okokat illeti, gondolhatom rosszul, de azért sem foglalkozok sokat a negatívkodással, mert szerintem ez sokszor nem is nekem, nekünk szól, nem konkrétan valami ellen irányul, egyszerűen egy rakás hülye tényező hozta össze. Ettől mondjuk számomra sem lesz elfogadhatóbb, de érteni voltaképpen megértem. Azzal, hogy előttünk mi hogy történt, mi nem sok mindent tudunk kezdeni, és pláne nem tudunk canossát járni vagy felelni érte - de ez a M*-ban mindig is ilyen volt. Lehetek ezért naiv, de változatlanul hiszem, hogy talán, idővel enyhülhet ez is, ha a többség megkapja végre, amit mindig is szeretett volna: jó kiadványokat, támogatást, stabilitást, figyelmet, érdemi közösségi összetartó erőt. smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Alfdam írta:

Terenyei úr említett áprilisban több egymás mellett futó magus rendszer projektet, ezekről érdeklődnék.
Raon
Ezeken is dolgozol?
Ezeken nem dolgozol?
Mi lesz, ha egyszerre több készül el? Melyek kerülnek nyilvános tesztelésre? Van-e olyan side project ami legalább olyan jól áll, mint a Magnus féle project 4D konverzió? Hogy áll a konverzió?

Szia!
Mindkettőről adtak le anyagot a készítők, az egyik (az ETK jellegű) közel készen is van, a másikra (UTK nyomdokain továbbgondoltra) pedig rendszerváz szinten tudtunk ránézni. Mérlegelve minden lehetőséget, az a döntés született, hogy Magnus d6-os rendszerét visszük tovább - és csak ez kerül nyilvános tesztelésre. Ezt amúgy én már nem nevezném konvertálásnak - annyi minden árnyalódott benne, hogy szerintem nem érdemes a kettőt együtt kezelni (ez már egy A és egy B rendszer, némi átfedéssel).

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Raon írta:

Magnus d6-os rendszerét visszük tovább...

Valahol volt már szó erről a rendszerről?
Mármint lehet tudni a kb. koncepcióját (régiből merít, teljesen új rendszer)?
Nem feltétlen játéktechnikai választ várok. Egy körülírás is megfelel. smile

Regős

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

2018-ban még mindig egy papír alapú kiadáson gondolkodtok, vagy mondjuk valami rugalmasabb, bővíthetőbb rendszeren?

Nyilván a régi motorosoknak borzasztó nosztalgikus egy keménytáblás könyvet magukkal cipelniük az adamantium kockakészlettel együtt, de aki látta már mondjuk Magyar Geri ETK-ját, az tudja hogy a sok errata, meg utólagos átértelmezés hova vezet.

Nem lenne jobb haladni a korral, és a fizikai kiadást eleve kihagyni, és mondjuk egy webappot, mobilappot készíteni?

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Ynevi Regős írta:
Raon írta:

Magnus d6-os rendszerét visszük tovább...

Valahol volt már szó erről a rendszerről?
Mármint lehet tudni a kb. koncepcióját (régiből merít, teljesen új rendszer)?
Nem feltétlen játéktechnikai választ várok. Egy körülírás is megfelel. smile

Szia!
Szándékosan nem tettünk ki róla konkrét infókat - egyrészt, mert semmi olyat nem akartuk reklámozni/ígérgetni, ami még nem 100+%, másrészt nekünk most egyszerűbb csak kérdésekre válaszolni (a teljes infóáramlás már a megjelenési fázis és marketing kampány része lesz).

Amit már biztosan el lehet mondani, az a következő:
- d6-os rendszer, kifejezett cél volt az egységes dobáskód és rendszermotor, az egyszerűség felé való elmozdulás, a lehető legkisebb számok használata
- ez egy képzettség alapú rendszer, minden így fejleszthető. Nincsenek benne tulajdonságok sem, csak előnyös és hátrányos vonások
- a képzettségek egyfajta gyűjtőképzettségek, sok tekintetben mások, mint az eddig rendszerekben. Mindenképpen ötven alatt lesz a számuk, itt is az a cél, hogy a legkevesebb legyen+letisztult, egyszerű legyen. Ezzel együtt megvan bennük az a plusz, hogy az eddigi rendszerek 170 féle képzettsége leképezhető benne, illetve még több árnyalat belevihető, mint az eddigi rendszerekben
- mindezt úgy, hogy a képzettségek negyede teljesen új (pl. náluk jellem helyett képzettségként választható mentalitás van, de képzettség a vagyonszerzés is, illetve a rendszer a szociális halmazzal/harccal egy sor új képzettséget is bevezet)
- fő irányelv, hogy ez a rendszer tényleg a kalandozóktól szól, akik messze nem átlagemberek - van, amiben többek, van, amiben kevesebbek náluk. Ezért a képzettség rendszer 6 szintje nem a nullától halad a 100 % felé, hanem a karakterek egy sor dolgot eleve jobban tudnak, mint az átlagember (így lehet belőlük kalandozó). Ha számszerűsíteni kellene, akkor mi a tudás 30 % feletti részét bontottuk ki képzettségekként hat szintre (a hatodik a halandói maximum), az alatta lévő rész pedig (akinek ez kell) előnyös és hátrányos vonásként kezelhető
- a harc az átlagember számára gyors és halálos (itt a Mersant féle "tizenegy pengeváltás - a legjobb harcos volt, akivel életemben találkoztam" tényleg áll), csak a kalandozók és más magas tudású/hatalmú karakterek lehetnek képesek a hősies (és elhúzódó) csatákra (erre megvan a trükk)
- a mágiarendszer teljes mértékben más, formulák helyett hatásokkal dolgozik, és minden szinten (profán, tapasztalati, magasmágia) paraméterezhető. A régi, ad&d típusú, személygyilok varázslatok helyett (illetve mellett) itt előtérbe kerülhetnek a regényekből ismert dolgok, a varázstudós háttértámogatás, területre, csoportokra ható megoldásokkal (emiatt a rendszer ezen része sok újdonságot kínál majd)
- a rendszer egészére elmondható, hogy ahol lehet, igyekszik áthidalni az irodalmi Ynev és az rpg Ynev közötti szakadékokat. Ezeket teljes mértékben pár helyen képtelenség lenne megszüntetni, de reményeink szerint ezzel a háttérrel véhgre létrejöhet egy olyan szimbiózis, amellyel mindkét oldal csak jól járhat (az rpg adta új ötletek az irodalomban versus a legtöbb régi irodalmi példa leképezhetősége ebben az rpg-ben)
- játéktípust és fejlődésrendszert tekintve ez a rendszer mindenképpen egy elmozdulás lesz a narratív/freestyle irányba az eddigiekhez képest (sokkal kevesebb kocakdobálással jár, és sokkal több lehetőséget kínál a játékosoknak a választásokra, amely akár még egy elvi döntés kapcsán is konkrét játéktechnikai hatásokkal jár), de szándékaink szerint ezzel csak új kapukat nyitunk, és semmit nem zárunk be
- ez az utóbbi gondolat minden részletre áll: minden rendszerelem kapcsán külön köröket futunk arra, hogy a régi dolgokból, akár mert az jó volt úgy, akár mert szép hagyomány, mit lehetne meg és átmenteni. Minden nyilván nem sikerülhet, de ahol lehet, igyekszünk érvényesíteni az 'is'-'vagy' feltételeket. Ez különösen igaz a "magus-érzés" nevű, konkrétan elég nehezen definiálható valamire - számunkra kb. ez a legfontosabb (ezért is szöszölünk el vele ennyit).

Így b. ennyi, ha valami még érdekel, nyugodtan kérdezz rá, és ha már letisztult válaszunk van, elmondom. Ha nem, akkor pedig még nem. smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Envo írta:

2018-ban még mindig egy papír alapú kiadáson gondolkodtok, vagy mondjuk valami rugalmasabb, bővíthetőbb rendszeren?

Nyilván a régi motorosoknak borzasztó nosztalgikus egy keménytáblás könyvet magukkal cipelniük az adamantium kockakészlettel együtt, de aki látta már mondjuk Magyar Geri ETK-ját, az tudja hogy a sok errata, meg utólagos átértelmezés hova vezet.

Nem lenne jobb haladni a korral, és a fizikai kiadást eleve kihagyni, és mondjuk egy webappot, mobilappot készíteni?

Bevallom, sosem értettem az ilyen típusú fórumozást - ha szemlátomást mindenről megvan a konkrét álláspontod a válaszok előtt is, akkor mi szükség van kérdésekre? smile
A téma szerintem úgy kb. 10 éve a következőképpen fest kiadói oldalról:
- a komplex online támogatás magától értetődő dolog - de ahhoz, hogy ez megvalósuljon, előbb ugye kiadott rendszer kell
- sokan sokfélét hisznek az e-dolgokról kies hazánkban, de mi látjuk a mögöttes, tényleges számokat is. Nem, nem csak a miénket, hanem ismerjük a nálunk tízszer/sokszorta nagyobbak számait is. Ezen trendek alapján szerintem kb. pár évtizeden belül nem várható, hogy bármi ki tudná szorítani a papír alapú dolgokat... A legjobban menedzselt e-akármik is kiegészítő/kényelmi funkciót látnak el a kiadványok életében.
Ezt egyébként én magam azért nem értem, miért értik rendre félre az olvasók, mert tiszta logika alapján is eleve sokkal jobban megérné a kiadóknak csakis e-dolgokat kiadni, hiszen azon ami nem költség, az színtiszta haszon. Költői kérdés: vajon ilyen hülye lenne mindenki, hogy mindenki a saját pénze ellensége, és a Magnus Opus még senkinek nem jutott eszébe? Vagy tényleg az van, ott tartunk, hogy a legjobban fogyó e-dolgok talán már átlépnek mondjuk tíz százalékot is? (kivétel természetesen itt is van, de arra nem szokás üzletet alapozni - vagy nem így)
- a kérdés egyébként azért is fura ebben a formában, mert szerintünk teljesen felesleges pártoskodni - ki kell tenni a palettára így is, úgy is, az olvasó meg majd dönt, pont (sokan kifejezetten szeretik a papír alapú dolgokat - szép dolog a nagy haladás, de ilyenkor erre is illik gondolni azért, hogy ettől senki nem lesz őskövület).
- konkrét tervet ez alapján légyszi még ne kérj számon rajtunk: nem tartunk ott. Ami biztos, hogy Magnus is és én is infomatikus mérnökök vagyunk, a DV kész több évre előre tervezve nyolc számjegyű összeget tolni a projektbe (már ha lesz kész rendszer, ugye ez a belépő szint), és például egy karaktergeneráló program már látótávolságon belül van. smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Raon írta:
Envo írta:

2018-ban még mindig egy papír alapú kiadáson gondolkodtok, vagy mondjuk valami rugalmasabb, bővíthetőbb rendszeren?

Nyilván a régi motorosoknak borzasztó nosztalgikus egy keménytáblás könyvet magukkal cipelniük az adamantium kockakészlettel együtt, de aki látta már mondjuk Magyar Geri ETK-ját, az tudja hogy a sok errata, meg utólagos átértelmezés hova vezet.

Nem lenne jobb haladni a korral, és a fizikai kiadást eleve kihagyni, és mondjuk egy webappot, mobilappot készíteni?

Bevallom, sosem értettem az ilyen típusú fórumozást - ha szemlátomást mindenről megvan a konkrét álláspontod a válaszok előtt is, akkor mi szükség van kérdésekre? smile
A téma szerintem úgy kb. 10 éve a következőképpen fest kiadói oldalról:
- a komplex online támogatás magától értetődő dolog - de ahhoz, hogy ez megvalósuljon, előbb ugye kiadott rendszer kell
- sokan sokfélét hisznek az e-dolgokról kies hazánkban, de mi látjuk a mögöttes, tényleges számokat is. Nem, nem csak a miénket, hanem ismerjük a nálunk tízszer/sokszorta nagyobbak számait is. Ezen trendek alapján szerintem kb. pár évtizeden belül nem várható, hogy bármi ki tudná szorítani a papír alapú dolgokat... A legjobban menedzselt e-akármik is kiegészítő/kényelmi funkciót látnak el a kiadványok életében.
Ezt egyébként én magam azért nem értem, miért értik rendre félre az olvasók, mert tiszta logika alapján is eleve sokkal jobban megérné a kiadóknak csakis e-dolgokat kiadni, hiszen azon ami nem költség, az színtiszta haszon. Költői kérdés: vajon ilyen hülye lenne mindenki, hogy mindenki a saját pénze ellensége, és a Magnus Opus még senkinek nem jutott eszébe? Vagy tényleg az van, ott tartunk, hogy a legjobban fogyó e-dolgok talán már átlépnek mondjuk tíz százalékot is? (kivétel természetesen itt is van, de arra nem szokás üzletet alapozni - vagy nem így)
- a kérdés egyébként azért is fura ebben a formában, mert szerintünk teljesen felesleges pártoskodni - ki kell tenni a palettára így is, úgy is, az olvasó meg majd dönt, pont (sokan kifejezetten szeretik a papír alapú dolgokat - szép dolog a nagy haladás, de ilyenkor erre is illik gondolni azért, hogy ettől senki nem lesz őskövület).
- konkrét tervet ez alapján légyszi még ne kérj számon rajtunk: nem tartunk ott. Ami biztos, hogy Magnus is és én is infomatikus mérnökök vagyunk, a DV kész több évre előre tervezve nyolc számjegyű összeget tolni a projektbe (már ha lesz kész rendszer, ugye ez a belépő szint), és például egy karaktergeneráló program már látótávolságon belül van. smile

Én ezt abszolút vitaindítónak szántam. Szerintem maga a könyv formátum egy játék esetében hibás koncepció, még akkor is, ha mondjuk egy epub verziózható, és javítható, újrafeltölthető a megfelelő store-okban.

Szerintem a jövő kifejezetten az appokban rejlik még egy klasszikus értelemben vett szerepjátéknál is, ahol bizonyos szolgáltatásokat igénybe lehet venni X összegért, többnyelvűen, ezzel máris egy nagyobb piacot elérve. Ilyen téren még az sem fontos, hogy az egész rendszer kész legyen, csak a modulartisára kell jól odafigyelni.

Értem, hogy van egy tömeg, akinek ezt az igényét ki kéne szolgálni, viszont a könyv eredendően hibás lesz, idővel pedig inkoherens. És az M* jelenét tekintve lehet jobb lenne azokra a mazsolákra is gondolni, akiknek ott lapul a zsebében a mobil atomerőmű, és mondjuk többre vágynak a Pokémon Go-nál.

Egyébként pedig ha netán ilyen útra terelődne a dolog, fejlesztői kapacitással simán beszállnék, akár webes, akár mobil terén (bár a Swift-be még csak most ásom bele magam).

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Raon írta:

Így b. ennyi, ha valami még érdekel, nyugodtan kérdezz rá, és ha már letisztult válaszunk van, elmondom. Ha nem, akkor pedig még nem. smile

Ha már k6-os rendszer, 6 kérdés (egyelőre) :
- Megmaradnak a klasszikus elnevezések (Ép, Fp, Ké, Té, Vé... stb.), a titokzatos Magus érzet végett?
- A kockadobás WOD szerű lesz(sok k6), vagy 1-2 kockával kell majd csak dobni?
- A szokásos faj, "kaszt" lesz az alapkönyvben, vagy kilátásban van valami más ezen a téren is?
- Pszí-nél terveztek e valami újítást az új rendszerre való átalakítson kívül?
- A papnál visszatértek e a Mp-hoz, vagy a Kegy pontos verziót viszitek tovább (vagy valami teljesen új verzió)?
- A mágiahasználat megreformálásánál , esetleg az Ars Magica összetettségű irányzat fele mentek el?

Regős

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Envo írta:
Raon írta:

Bevallom, sosem értettem az ilyen típusú fórumozást - ha szemlátomást mindenről megvan a konkrét álláspontod a válaszok előtt is, akkor mi szükség van kérdésekre? smile
A téma szerintem úgy kb. 10 éve a következőképpen fest kiadói oldalról:
- a komplex online támogatás magától értetődő dolog - de ahhoz, hogy ez megvalósuljon, előbb ugye kiadott rendszer kell
- sokan sokfélét hisznek az e-dolgokról kies hazánkban, de mi látjuk a mögöttes, tényleges számokat is. Nem, nem csak a miénket, hanem ismerjük a nálunk tízszer/sokszorta nagyobbak számait is. Ezen trendek alapján szerintem kb. pár évtizeden belül nem várható, hogy bármi ki tudná szorítani a papír alapú dolgokat... A legjobban menedzselt e-akármik is kiegészítő/kényelmi funkciót látnak el a kiadványok életében.
Ezt egyébként én magam azért nem értem, miért értik rendre félre az olvasók, mert tiszta logika alapján is eleve sokkal jobban megérné a kiadóknak csakis e-dolgokat kiadni, hiszen azon ami nem költség, az színtiszta haszon. Költői kérdés: vajon ilyen hülye lenne mindenki, hogy mindenki a saját pénze ellensége, és a Magnus Opus még senkinek nem jutott eszébe? Vagy tényleg az van, ott tartunk, hogy a legjobban fogyó e-dolgok talán már átlépnek mondjuk tíz százalékot is? (kivétel természetesen itt is van, de arra nem szokás üzletet alapozni - vagy nem így)
- a kérdés egyébként azért is fura ebben a formában, mert szerintünk teljesen felesleges pártoskodni - ki kell tenni a palettára így is, úgy is, az olvasó meg majd dönt, pont (sokan kifejezetten szeretik a papír alapú dolgokat - szép dolog a nagy haladás, de ilyenkor erre is illik gondolni azért, hogy ettől senki nem lesz őskövület).
- konkrét tervet ez alapján légyszi még ne kérj számon rajtunk: nem tartunk ott. Ami biztos, hogy Magnus is és én is infomatikus mérnökök vagyunk, a DV kész több évre előre tervezve nyolc számjegyű összeget tolni a projektbe (már ha lesz kész rendszer, ugye ez a belépő szint), és például egy karaktergeneráló program már látótávolságon belül van. smile

Én ezt abszolút vitaindítónak szántam. Szerintem maga a könyv formátum egy játék esetében hibás koncepció, még akkor is, ha mondjuk egy epub verziózható, és javítható, újrafeltölthető a megfelelő store-okban.

Szerintem a jövő kifejezetten az appokban rejlik még egy klasszikus értelemben vett szerepjátéknál is, ahol bizonyos szolgáltatásokat igénybe lehet venni X összegért, többnyelvűen, ezzel máris egy nagyobb piacot elérve. Ilyen téren még az sem fontos, hogy az egész rendszer kész legyen, csak a modulartisára kell jól odafigyelni.

Értem, hogy van egy tömeg, akinek ezt az igényét ki kéne szolgálni, viszont a könyv eredendően hibás lesz, idővel pedig inkoherens. És az M* jelenét tekintve lehet jobb lenne azokra a mazsolákra is gondolni, akiknek ott lapul a zsebében a mobil atomerőmű, és mondjuk többre vágynak a Pokémon Go-nál.

Egyébként pedig ha netán ilyen útra terelődne a dolog, fejlesztői kapacitással simán beszállnék, akár webes, akár mobil terén (bár a Swift-be még csak most ásom bele magam).

Okés, el kell ismernem, hogy ha ilyen konstruktív a következő lépés, akkor az efféle vitaindítással semmi gond nincsen. smile
Elismerésem, ezek abszolút releváns és előremutató gondolatok - kizárólag azért nem helyeznék rájuk nagyobb fókuszt, mert még nem tartunk ott készültségben.
A felajánlást köszönöm, iktattam - amint oda jutunk, írok magán üzenetet.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Ynevi Regős írta:
Raon írta:

Így b. ennyi, ha valami még érdekel, nyugodtan kérdezz rá, és ha már letisztult válaszunk van, elmondom. Ha nem, akkor pedig még nem. smile

Ha már k6-os rendszer, 6 kérdés (egyelőre) :
- Megmaradnak a klasszikus elnevezések (Ép, Fp, Ké, Té, Vé... stb.), a titokzatos Magus érzet végett?
- A kockadobás WOD szerű lesz(sok k6), vagy 1-2 kockával kell majd csak dobni?
- A szokásos faj, "kaszt" lesz az alapkönyvben, vagy kilátásban van valami más ezen a téren is?
- Pszí-nél terveztek e valami újítást az új rendszerre való átalakítson kívül?
- A papnál visszatértek e a Mp-hoz, vagy a Kegy pontos verziót viszitek tovább (vagy valami teljesen új verzió)?
- A mágiahasználat megreformálásánál , esetleg az Ars Magica összetettségű irányzat fele mentek el?

Szia!
- ahol lehet, igen (csak ott lesz csere, ahol ez erősen indokolt volt)
- néhány kockával kell csak
- az előbbiben nem írtam, hogy itt nem lesznek kasztok, csak iskolák - így a válasz az is-is. Lesznek jellemző iskolák, a régebbi, kasztoknak nevezett halmazokon beüli több is, és fajok is - de alapvetően kultúrkörös megközelítésekben gondolkodunk. Illetve minden témában kifejezetten olyan tartalmakat szeretnénk összeállítani, amely még az erősen elkoptatottnak számító (kvázi minden eddigi szabálykönyvbe copy-paste varázsolt) részekbe is behoz 1/3-1/4 rész újdonságot.
És mert ez saját, régi tervem, bátran kitehetem kirakatba: a teljes kötetre nézve is ez a cél, hogy az is érdekesnek találhassa, aki nem szeretne ezzel játszani, hanem inkább megmarad a saját, vagy valamely régi, kedvenc rendszerénél. Ezzel részünkről semmi gond nincs, számunkra az is egyfajta M* támogatást jelent, ha az alapkönyvünk csak ötleteket adhat a saját/régi rendszeres játékokhoz - ezért a korábbi kötetek felépítéshez képest eleve azon témák élveznek prioritást, amelyekről kevés szó esett, vagy soha senki nem dolgozta ki őket rendesen (pl: profán mágia a hétköznapokban, építmények mágikus védelmei, szokásjogok és törvények, helyi rendek mozgástere, varázstárgyak és felszerelések, stb.).
- ez egy telitalálatos kérdés, és a válasz egy nagy IGEN. A fő problémát számunkra az jelenti, hogy a pszi fogalom szinte már a M* rpg védjegye - és ugyanakkor ennek így ebben a formában nem sok nyoma van a M* irodalomban. A mi megközelítésünkben a pszi olyasféle lelki erő/energia lesz, amelynek van egy természetes jellegű (a lélek fejlettségéből adódó, sokszor eleve nem tudatosan használt) és egy mentális képzéssel csiszolt/továbbfejlesztett része (ez az rpg pszi értelmezése). Az első körbe ezzel egy sor irodalmi példa beilleszthető, amely szerintünk szép, logikus egyenest ad majd ki a természeti népek egyszerűbb mantráitól kezdve a második halmaz csúcsának tekinthető siopa nagymesterek legtitkosabb tudásáig. A kontrollálatlan/ösztönös felhasználás nyilván sosem adhat annyi és olyan erőt, mint a tudatosan fejlesztett pszi, de szerintünk szép árnyalatokat hozhat be azoknak, akik a karakterük számára pl. elvi okokból elképzelhetetlennek tartanának egy pszi pyarroni alapfokot, de ugyanakkor semmi kedvük ezért rendszer szintű hátrányokat szenvedni (az ynevi kvázireális megközelítésben egy sor metódus/technika létezik erre, csak ez eddig egy rendszerben sem volt leképezve).
- nehéz erre egyértelmű választ adni konkrétumok nélkül, de azt mondanám, hogy eleve a megközelítésünk lesz más. A papok/hívők manapont értelmezése az egyik legrégebbi, vitatott kérdés a M* rendszerekben - az MKK ebben is elmozdul az irodalmi példákkal megtámogatott megoldások felé. Ugyanakkor épp nemrégiben találtunk ki egy olyan csavart, amellyel az is megvalósulhat, ha a játékos az istene céljaival ellentétesen, a saját ambíciói végett akar varázslatot használni - megteheti majd, csak lesznek elkerülhetetlen következményei. Ez persze azt is jelenti, hogy ha a játékos az istene céljaiért dolgozik folyamatosan, akkor az számára nagyobb mágikus támogatással járhat.
- nehéz kérdés, példák nélkül szerintem nem is mehet majd át, mitől lesz más dimenzió az MKK, mint az eddigiek - de íme pár számok nélküli jellemző, az elvek talán már ebből is látszódhatnak.
A régi M* rendszerekben a varázstudók többsége egy az egy elleni küzdelemben kb. terminátornak számított, de ha kivarázsolta magát, akkor egy ideig (újrafeltöltésig) kb. védtelen maradt - ez volt az AD&d öröksége. Az irodalomban ehhez képest mindig is teljesen más volt a varázstudók szerepe, egy az egyben kevésbé halálos, de amúgy, általános értelemben sokkal fontosabb - és ez rendszer szinten valahogy sosem ment eléggé át.
Mi olyan megoldásokban gondolkodunk, hogy pár régi, örökség jelleg megtartása mellett a hangsúlyok áttolódjanak ez utóbbi (kvázi reális) irányokba.
Például szerintünk sokkal hangulatosabb az, ha mondjuk egy csapat üldöz egy gonosz varázstudót, akkor neki ne az legyen a mozgástere, hogy az összes manapontját ellőve ki tudjon iktatni egy-két embert, aztán hősies halált haljon a többitől, hanem pl. az lehet számára a kézenfekvőbb eljárás, hogy varázsol egy olyan, területre ható félelem aurát, amely kb. a csapat összes tagjának lefelezi a harci értékeit, és akkor annak a veszett dögnek még mindig maradhatott pár piszkos trükk a tarsolyában, amiért kockázatos üldözni.
A d6 választás mögött is ez áll alapvetően: az egy számjegyű számtartománnyal el tudtuk érni azt, hogy a karakterek között nem a főbb értékekben, hanem lehetőségekben, biztos tudásban, kockázatvállalásban, és döntési helyzetekben legyenek nagy különbségek (ami mind csak növeli a szimpla-direkt hatások helyetti szürkezónás-ügyeskedős mozgásteret és így a kellő drámai faktort).
Mondok egy irodalmi jellegű megközelítést is: ha megnézzük a reguláris seregek varázstudóinak csatateres támogatását, az ott sem arról szól, hogy a mana-terminátorok ontják magukból az egy az egybeni halálos varázslatokat (mert nem sokra mennének ezzel sok ezer fős seregek összecsapása esetén). Az ellenben már komoly tényező lehet egy csatában, ha egy hatóerejében kisebb erejű félelem aurát sikerül kiterjeszteni pár száz méteres zónában úgy mindenkire, és sokakra ez bizony hat is - na ilyenkor a varázstudó már tényező lesz a csatában is.
Van kettő halmaz, ami fix. Vannak olyan varázslatok, amelyeket a játékosok szeretnek, ezek maradnak. És van egy sor varázslatos jelenet az irodalomban, amelynek a rendszerben is benne kell lennie - és benne is lesz. Ezek voltak az alapok, a kettő közötti halmazok finomítása megy már jó ideje. És persze az egyszerűsítés, egyszerűsítés, egyszerűsítés. smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Hello Raon!

Nagyon jól hangzik amiket fentebb írsz, így már csak az a nagy kérdés, hogy mikor láthatunk ebből többet, kb. mikorra lehet szerinted reális az a nyílt tesztelés?


Üdv;
Thomas

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Raon írta:
Envo írta:

Én ezt abszolút vitaindítónak szántam. Szerintem maga a könyv formátum egy játék esetében hibás koncepció, még akkor is, ha mondjuk egy epub verziózható, és javítható, újrafeltölthető a megfelelő store-okban.

Szerintem a jövő kifejezetten az appokban rejlik még egy klasszikus értelemben vett szerepjátéknál is, ahol bizonyos szolgáltatásokat igénybe lehet venni X összegért, többnyelvűen, ezzel máris egy nagyobb piacot elérve. Ilyen téren még az sem fontos, hogy az egész rendszer kész legyen, csak a modulartisára kell jól odafigyelni.

Értem, hogy van egy tömeg, akinek ezt az igényét ki kéne szolgálni, viszont a könyv eredendően hibás lesz, idővel pedig inkoherens. És az M* jelenét tekintve lehet jobb lenne azokra a mazsolákra is gondolni, akiknek ott lapul a zsebében a mobil atomerőmű, és mondjuk többre vágynak a Pokémon Go-nál.

Egyébként pedig ha netán ilyen útra terelődne a dolog, fejlesztői kapacitással simán beszállnék, akár webes, akár mobil terén (bár a Swift-be még csak most ásom bele magam).

Okés, el kell ismernem, hogy ha ilyen konstruktív a következő lépés, akkor az efféle vitaindítással semmi gond nincsen. smile
Elismerésem, ezek abszolút releváns és előremutató gondolatok - kizárólag azért nem helyeznék rájuk nagyobb fókuszt, mert még nem tartunk ott készültségben.
A felajánlást köszönöm, iktattam - amint oda jutunk, írok magán üzenetet.

Nem vagyok itt rendszeres látogató, de ezen a néven megtalálsz például facebook-on, írj rám nyugodtan.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Thomas írta:

Hello Raon!

Nagyon jól hangzik amiket fentebb írsz, így már csak az a nagy kérdés, hogy mikor láthatunk ebből többet, kb. mikorra lehet szerinted reális az a nyílt tesztelés?


Üdv;
Thomas

Szia Raon!

Fentebbi kérdésemre van esetleg válaszod?

Köszi;
T.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Üdv!
Lassan vége a nyárnak. Hogyan állnak az új MAGUS dolgai?

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Üdv! érdekelne pár dolog az új rendszerrel kapcsolatban, feltéve ha már publikusak és fixek, de a dilemmák és műhelytitkok is érdekelnek.

A kultúrkör alapú szemlélet meg fog jelenni a karakteralkotásban? - pl. indulóképzettségek, minden esetben választható képzettségek stb. (vö. Warhammer rpg)

Ha jól értesültem kasztok nem lesznek, csak iskolák. Ez teljesen korrekt, gondolom ezt inkább gyűjtőfogalomként kell inkább érteni - hagyomány, neveltetés stb. is beletartozik, nem csak a rendek.  Vagy tévednék?

Van esély arra, hogy ki lesznek dolgozva olyan szakmák/csoportok stb. mint az Új Tekercses Illuzionosta, vagy a Rúnás Álomtáncos, Hassidis?

Szintlépés lesz, vagy vásárolgatás? A mágikus hagyományok hogyan lesznek megjelenítve, (képzettség, külön panel, vagy iskola+szintlépés+több mana stb.)

Fajok terén mi az álláspont? Kezdésnek gondolom ember, elf/félelf, törp, udvari ork kombó, aztán később háttérinfóval megtámogatva az állatkert többi tagja?
Egyébként szerintetek van értelme különszedni az vad orkot az udvari orktól. Ugye az udvari ork koncepciója is gazdagodott, finomodott, azóta meg megjelentek újabb brigádok a vadorokok mellé pl. riegari városiak, tanagrai karavánkísérők stb. Ezek alapján pedig akár az erveket a korgokat, vagy épp a toroniakat is lehetne külön fajként kezelni, mégse tesszük, az udvari (azon belül is a szövetségi és toroni brigád külön-külön) és egyéb orkfajzatok ugyanígy leképezhetőek kultúrkörökkel.

Köszi a válaszokat!

Utoljára Csendbiztos szerkesztette (2018.09.17. 07:23:27)

"A bitófán is csak addig nehéz, míg hozzá nem szokik az ember!"

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Üdv!

Megkérdezhetem, hogy történt-e valami előrelépés az új rendszerrel kapcsolatban?

Köszönöm!

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Kedves Raon!

Olvastam a korábbi bejegyzéseket, és értem az akkor van "bejegyzés/hír" ha van mit mondani megközelítést. Tekintettel viszont a téma érzékenységére és a M.A.G.U.S. sokadik elhalt újraélesztési kisérletére szvsz nem a legjobb megközelítés az előbbi. Nem kell litániákat írni, persze jó ha részletekkel tudtok szolgánli (lesz-e KÉ; játszható-e a Khál big_smile ), de ha csak annyi életjelet mutatnátok, hogy: Nem halt el, folyamatban a fejlesztés; leállt az egész, minden alkotó külföldre költözött stb-stb, már az is fenn tudná tartani az érdeklődést/elejét tudná venni a sokadik érdeklődő fórum bejegyzésnek. A totális néma csendtő egyre sárgább és savanyúbb az a bizonyos narancs, ami nem biztos j

Üdv, Lucfenyő

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Na! Csak egy picurkát! Egy icipici büffit lécci!!!! Szépen kérem-kérem szépen! wink

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Üdv Raon!

Hogy halad a fejlesztés? big_smile tongue

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Üdv! 

Korábban említettétek, hogy az új harcrendszer igen halálos lesz, ennek kapcsán jutott eszembe pár dolog. Már egy ideje kutatgatom, hogy más szerepjátékok mit használnak kockák mellett és helyett a különféle helyzetekben. Vannak itt ugye a francia, magyar és egyéb kártyás megoldások a szerencsealapú dolgokra, speciális akció kártyák, vagy épp sorspontok.
Terveztek esetleg ilyeneket is beletenni a játékba? Elvégre ha a harc valóban nagyon kemény lesz, és a játék amúgy is kiválasztott/kalandozó központú, akkor lehet nem ártana, ha lennének szerencse/sors/virtus/... pontok valamilyen formában. De magam részéről az ilyen sztori, akció és egyéb kártyákat se tartom feltétlen rossz kiegészítő megoldásnak, mert így a szerencsefaktor mellé kapunk egyfajta erőforrásokkal való gazdálkodást is.

"A bitófán is csak addig nehéz, míg hozzá nem szokik az ember!"

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Sziasztok!

Elnézést az elcsúszott válaszokért - egy hosszabb (és cudarabb) betegséggel küzdöttem, nem volt egyszerű kivergődni belőle. Magnus védelmében mindenképpen ide tartozik, hogy miattam állt a projekt, és csúsztak a tervek.
Az elmúlt hetekben már történtek előrelépések, tesztanyag szöveg szintű véglegesítéseinél járunk. A cél változatlanul egy új, nyíl teszt: amint lesz erről biztosabb infó, jelentkezni fogunk.

üdv,
Raon

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Csendbiztos írta:

Üdv! érdekelne pár dolog az új rendszerrel kapcsolatban, feltéve ha már publikusak és fixek, de a dilemmák és műhelytitkok is érdekelnek.

A kultúrkör alapú szemlélet meg fog jelenni a karakteralkotásban? - pl. indulóképzettségek, minden esetben választható képzettségek stb. (vö. Warhammer rpg)

Igen. Ugyanakkor ezt ennél kicsit egzotikusabbra tervezzük, hogy ne csak annyi legyen, hogy plusz ez és az - a ténylegesen egyedi jellemzőnek sokkal jobb hatása lehet. Itt a játékegyensúllyal van sok dolgunk, mert bizonyos népek esetében vannak kézenfekvő választási lehetőségek, mások esetében viszont nincsenek.

Ha jól értesültem kasztok nem lesznek, csak iskolák. Ez teljesen korrekt, gondolom ezt inkább gyűjtőfogalomként kell inkább érteni - hagyomány, neveltetés stb. is beletartozik, nem csak a rendek.  Vagy tévednék?

Igen, nem lesznek kasztok, csak iskolák. A gyűjtőfogalom teljesen jó megközelítés, nem minden "kaszt" tudás adódik át iskola szerű képzési rendszerben, azaz itt ez a fogalom a tudásra vonatkozik, amely a magányos mestertől kezdve a konkrét szervezetekig sokféle formában elérhető lehet.

Van esély arra, hogy ki lesznek dolgozva olyan szakmák/csoportok stb. mint az Új Tekercses Illuzionosta, vagy a Rúnás Álomtáncos, Hassidis?

Alapkönyvi szinten biztos nem mennénk ilyen mélységig, de amúgy ennek természetesen semmi akadálya.  Már elkezdtünk sakkozni azzal, mi férhet bele az alapkönyvbe és mi nem - és ezt biztos nem is feltétlenül csak mi akarjuk eldönteni, erről majd várható szavazás is. Van egy konkrét elképzelésünk, de itt kifejezetten jól érvényesülhet a több szem többet lát elv.

Ezen a ponton többféle játékosi igény összeér úgy, hogy annak teljes körűen szerintünk nem lehet megfelelni - mert vannak, akiknek az a fontos, hogy minden irodalmi különbség egyértelműen megjelenjen, jól kidolgozva, rendszer szinten is, és vannak, akik pedig az irodalmi Ynev kvázi reális dolgait már olyasféle korlátozásnak látják, ami nem nyújt lehetőséget a saját Ynevük megteremtésére.
Ezért a mi célunk az, hogy legyen egy egyértelmű keretrendszer, amelynek az általunk megadott szervezetei a jó példái. És akkor ezzel innentől akár a régi, már ismert iskolák, akár új, a játékosok által kitaláltak leképezhetők legyenek.

Szintlépés lesz, vagy vásárolgatás? A mágikus hagyományok hogyan lesznek megjelenítve, (képzettség, külön panel, vagy iskola+szintlépés+több mana stb.)

Nem lesz szintlépés, de a vásárolgatás sem abban a formában megy majd, hogy mindenféle pontokra kell majd TP-t aprózni. Mivel ez alapvetően képzettség alapú rendszer, mindent csakis képzettségekkel (és azok vetületeivel) lehet fejleszteni.
Ez a mágikus hagyományokra is áll.

Fajok terén mi az álláspont? Kezdésnek gondolom ember, elf/félelf, törp, udvari ork kombó, aztán később háttérinfóval megtámogatva az állatkert többi tagja?

Még nincs döntés, hogy pontosan melyek kerülnek az alapkönyvbe. Kidolgozni mindegyiket kidolgozzuk, a válogatásban pedig jó eséllyel itt is meg fogjuk kérdezni a játékosokat.

Egyébként szerintetek van értelme különszedni az vad orkot az udvari orktól. Ugye az udvari ork koncepciója is gazdagodott, finomodott, azóta meg megjelentek újabb brigádok a vadorokok mellé pl. riegari városiak, tanagrai karavánkísérők stb. Ezek alapján pedig akár az erveket a korgokat, vagy épp a toroniakat is lehetne külön fajként kezelni, mégse tesszük, az udvari (azon belül is a szövetségi és toroni brigád külön-külön) és egyéb orkfajzatok ugyanígy leképezhetőek kultúrkörökkel.

Teljesen jól látod, mi ugyanezért már az elejétől kultúrkör alapon gondolkozunk. És az orkok példája mellett (ahol pl. a toroni orkok kultúrkör nélkül még érdekesebb kérdés lehetnének, mert az irodalom alapján abszolút udvari orkokként vannak használva) szerintem még egyértelműbb lehet az elfeké, ahol pl. a kiszakadt közösségek némelyike kifejezetten markáns különbségeket is jelenthet (lásd yllinori, haonwelli, erioni elfek összevetését).

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Lucfenyő írta:

Kedves Raon!

Olvastam a korábbi bejegyzéseket, és értem az akkor van "bejegyzés/hír" ha van mit mondani megközelítést. Tekintettel viszont a téma érzékenységére és a M.A.G.U.S. sokadik elhalt újraélesztési kisérletére szvsz nem a legjobb megközelítés az előbbi. Nem kell litániákat írni, persze jó ha részletekkel tudtok szolgánli (lesz-e KÉ; játszható-e a Khál big_smile ), de ha csak annyi életjelet mutatnátok, hogy: Nem halt el, folyamatban a fejlesztés; leállt az egész, minden alkotó külföldre költözött stb-stb, már az is fenn tudná tartani az érdeklődést/elejét tudná venni a sokadik érdeklődő fórum bejegyzésnek. A totális néma csendtő egyre sárgább és savanyúbb az a bizonyos narancs, ami nem biztos j

Üdv, Lucfenyő

Erre nem nagyon lehet mit mondani - teljesen jogos, amit írsz, én nagyon remélem, hogy több ilyen eltűnés/egyéb hátráltató tényező már tényleg nem jön össze. Én mostantól újra itt leszek, és igyekszek mindent gyorsabban intézni.
Neked pedig (és mindenki másnak is, csak akkor ezt itt most egyben írom meg) köszönöm a korrekt hangvételt, főként úgy, hogy abszolút jogosan még jobban az orromra lehetett volna koppintani.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Csendbiztos írta:

Üdv! 

Korábban említettétek, hogy az új harcrendszer igen halálos lesz, ennek kapcsán jutott eszembe pár dolog. Már egy ideje kutatgatom, hogy más szerepjátékok mit használnak kockák mellett és helyett a különféle helyzetekben. Vannak itt ugye a francia, magyar és egyéb kártyás megoldások a szerencsealapú dolgokra, speciális akció kártyák, vagy épp sorspontok.
Terveztek esetleg ilyeneket is beletenni a játékba? Elvégre ha a harc valóban nagyon kemény lesz, és a játék amúgy is kiválasztott/kalandozó központú, akkor lehet nem ártana, ha lennének szerencse/sors/virtus/... pontok valamilyen formában. De magam részéről az ilyen sztori, akció és egyéb kártyákat se tartom feltétlen rossz kiegészítő megoldásnak, mert így a szerencsefaktor mellé kapunk egyfajta erőforrásokkal való gazdálkodást is.

smile Ez a mosoly annak szól, hogy remekül egyfelé gondolkozunk. Amikor először leültünk Magnussal egyeztetni, én is pontosan efféléket mondtam neki, hogy ha már d6, és szűk számtartomány, akkor mi adhatja meg ennek a sava-borsát (és én is kártyákra gondoltam). Nála a befolyás pontok jelentették a taktikázási lehetőségeket, ami tényleg jó, és remekül behozza a kalandozó faktort, de ez így önmagában még nem volt elég jó. Azóta csavart egyet a dolgokon, és a mostani rendszer szerintem már jól kikerekítette a fő elveket: hogy a harc egy szűk számtartományon túl a kockadobálásból származó szerencse faktor mellett alapvetően a képzettségek adta lehetőségekről, az általad is említett erőforrásokkal való gazdálkodásról, és a játékosok taktikázásáról szóljon.
Jelen állás szerint leképezhető, hogy az ereje teljében lévő Tier Nan Gorduin simán átvágja magát öt-hat városőrön még Erionban is - de az is, hogy van az a helyzet, amikor öt-hat városőr ellen még egy legendás Tier Nan Gorduinnak is érdemes meggondolnia, hogy harcba kezdjen velük.
Én már nagyon várom, milyen visszajelzéseket hoznak a tesztek - mert ilyen így még nem volt a magusban, és ez épppúgy elsülhet jól is, mint ahogy nem. smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Örülök, hogy azért halad a dolog, jó munkát hozzá és jó egészséget!