Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Csatlakozom az előttem szólóhoz és köszi a választ, +100 évig élj! wink

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Ha valóban lesz szociális harc akkor megemelem a kalapom, szerintem ez a leggyengébb pontja a legtöbb hasonló szerepjátékban. Eddig csak az Exalted tudott ezen a téren meggyőzően alkotni, csak ugye az legendásan barokkos (meg nincs magyarul, ami ugye nem kevés MAGUS csapatnál még fiatalok között is probléma tud lenni).

Ezen felül én is nagyon örülök hogy nem halt meg a projekt.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Cundior, Cucifer, morgorito:
Köszi! smile

A szociális képzettség témához:
Nem csak, hogy lesz szociális harc, de a rendszer ezen része kb. ugyanakkora súlyozást kapott, mint a harc és a mágia. Ez amúgy érdekesen alakult, mert nem úgy indultunk neki, hogy márpedig ezt mindenképpen ilyen arányokkal akarjuk beletenni. Első lépésként összeszedtünk minden olyan képzettséget, amire szerintünk szükség lehet, majd a tesztekkel párhuzamosan elkezdtük mérni és szűrni őket, hogy a lehető legkevesebb legyen. A hagyomány kedvéért a megközelítésekben megtartottuk az ETK harci-világi-alvilági-mágikus csoportosítását, ide jött be ötödiknek a szociális szekció. Végül nagy sakkozások és rostálások után többet összevontunk, többet egyszerűsítettünk, hogy csak a legerősebb, legfontosabb képzettségek maradjanak - és a végén kellemes meglepetéssel tapasztaltuk, hogy arányos egyensúlyi helyzet jött létre a harci-mágikus-szociális képzettségek között.
Viszont mivel ezen a területen lesz a legtöbb újdonság (befolyásolás, rang, hírnév, kapcsolatok, vagyon, mentalitás, és még pár színezék), könnyen lehet, hogy sokan ezt fogják az MKK fő irányvonalának tekinteni.
A mi szempontunkból ez inkább csak következménye az alapelveknek: a képzettségalapú rendszerrel eleve az volt a célunk, hogy a játékosok számára kiteljesedjen minden választási-taktikázási lehetőség, és az összes használt számérték fejleszthető legyen (a régi rendszerekben a képesség/tulajdonság alapú megoldásoknál erre nem volt lehetőség). Az MKK lényege szerintünk ott mutatkozik majd meg igazán, ahol ugyanaz a feladatmegoldás/érvényesülés többféleképpen (többféle képzettséggel) is megoldható, és a választás kijátszása adhatja meg a játék sava-borsát.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Szia Raon!

Köszi az infókat. Jó látni, hogy halad a proekt!

Egy gondolatmenetem, illetve kérdésem volna a mágikus-harci-szociális hármassághoz:
Az utóbbi kettőt azt hiszem jól ismerjük, a kérdés, hogy mi van a mágiában. A varázslat többnyire hatékony eszköz a harcban, magasabb szinten pedig lényegesen többre is képes, mint bármelyik kard vagy íj. Hasonlóan, mágikus eszközökkel lehet embereket befolyásolni, gondolatot olvasni, tehát olyasmit elérni, amit szónoki tehetséggel nem feltétlenül. Ezen felül pedig mágiával lehet olyat csinálni, amit a másik kettővel nem.
Hibádzik valahol a logikám, vagy esetleg gyengítve lesz a varázslók lehetőségeinek mértéke a korábbi rendszerekhez képest?

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Szia Raon!

Mivel írtad is, hogy elcsúsztatok az eredeti tervekhez képest, van már valami ütemterv a továbbiakra nézve?
Mikorra terveztek open béta tesztet illetve megjelenést?

Lassan megint eltelt egy év és hangulati dolgokon kívül, meg hogy nagy vonalakban mit terveztek nem nagyon láttunk konkrétumokat.

Köszi,
SAS

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Egyet értek Sassal, egyrészt a munkát is segíti, ha van egy kitűzött időpont, másrész a rajongókkal is elhiteti, hogy van mire várni. smile Van valami dátum konkrétan megcélozva?

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Eldoxar írta:

Szia Raon!

Köszi az infókat. Jó látni, hogy halad a proekt!

Egy gondolatmenetem, illetve kérdésem volna a mágikus-harci-szociális hármassághoz:
Az utóbbi kettőt azt hiszem jól ismerjük, a kérdés, hogy mi van a mágiában. A varázslat többnyire hatékony eszköz a harcban, magasabb szinten pedig lényegesen többre is képes, mint bármelyik kard vagy íj. Hasonlóan, mágikus eszközökkel lehet embereket befolyásolni, gondolatot olvasni, tehát olyasmit elérni, amit szónoki tehetséggel nem feltétlenül. Ezen felül pedig mágiával lehet olyat csinálni, amit a másik kettővel nem.
Hibádzik valahol a logikám, vagy esetleg gyengítve lesz a varázslók lehetőségeinek mértéke a korábbi rendszerekhez képest?

Én úgy fogalmaznék, hogy jelentős átpozícionálások lesznek. Ami persze úgy szép kihívás, hogy próbálunk megtartani a lehető legtöbbet a régi dolgokból is. smile

Ha megnézzük a régi zöld varázstudóit, akkor az reálisan nézve egy ad&d upgrade, 1v1 elleni mágikus terminátor alapelvvel. Helyenként egészen új távlatokat nyitva ugyan, de abszolút belekódolva a forrással. Ez néhány esetben nem volt zavaró (a boszorkány és boszmester pl. így is egész hangulatos és jól játszható lett), de mondjuk a varázslóknál már komoly korlátjai voltak ennek. Ha a szélsőséges eseteket nézzük, akkor az egy célpont elleni végleges hatású lehetőségei nagyon hamar elszálltak felfelé - ugyanakkor minél magasabb szintű lett, annál elfogadhatatlanabbul bent ragadtnak tűnt a kisebb szintű, de több személy elleni/területre ható, nem átlagos (pszi pajzsos) ellenfelekkel szembeni manipulációs alkalmazásokban.

Azzal, hogy az MKK képzettség alapú és egységes rendszermotort alkalmazó rendszer lett, a varázstudók esetében több fontos átpozícionálás magától adódott. A régi rendszerekben a harcosok kockát hajigáltak, sokféle képzettséggel sokféle módon fejlődhettek, és egy sor taktikázási lehetőségük volt - szemben a varázstudók fix pontszámokkal való fix hatásaival, ahol a lényeget sokszor csak a max mp töltés lehetősége jelentette, aztán máris mehetett a megszokott séma. Az új rendszerben a varázstudóknak sokféle képzettségük van, és ez már eleve több taktikázási-fejlődési lehetőséget jelent.
És akkor a kérdésedre válaszolva: mivel több korábbi fix dolgot szétbontottunk választási lehetőségekre, ez lényegileg gyengítés is, igen. Viszont emellett olyan kapukat nyitunk ki már az elejétől fogva, hogy szerintem nem is lehet így összemérni a varázstudók régi és az új, MKK-s lehetőségeit. Pl. nem lesz fix zóna, a hatóterület logikus nehezedéssel kiterjeszthető. Nem lesz fix manapont, azt is külön fejleszteni kell, így az minden varázstudónál érdekes kérdés lesz, hogy mit választ. Megmarad egy arányos is-is fejlődésnél, vagy elbillenti az arányokat akár a sok manapont, kisebb hatóerejű varázslatok, akár a kevés mana, nagy hatóerő irányába. Mivel a mágikus tudományokra külön is lehet fókuszálni, a csatamágus jelleg mellett megjelenhet a tényleges főmanipulátor asztrális/mentális beavatottja varázslóként is. Ami pedig attól lesz érdekes, hogy itt teljesen másféle működést adunk a lelki védelmeknek.

A régi rendszerben eleve alig működött sok asztrál/mentál formula, mert a pszi pajzsok irracionálisan megnövelték a védelmet (erre mondtam azt, hogy egy személy ellen jó lehetett a varázstudó - erőforrásai jelentős részének ráfordításával még érvényesülhetett, de aztán utána nézhetett nagyokat). Az MKK-ban is van olyan, hogy pszi-pajzs lerombolás, de bejön egy új, dinamikus jelleg: amikor a meglévő pajzsokon viszed át a mágikus hatást (mintha kb. csak mögé világítanál). Ilyenkor a hatóidő jelentősen lecsökken, és a pszi pajzsok ellenálló jellege úgy marad meg, hogy az áldozat legyűrheti a varázslat hatását, pl. a meglévő statikus védelme mellé dinamikus pajzs építéssel is (irodalomban ez az a helyzet, amikor ön a varázslat betalál, az áldozat összpontosít, küzd, harcol fejben, majd nagy nehezen legyűri a hatást).

A dolgok lényegét a hatásszintek megfelelő aránya adja (és innen nézve kifejezetten  jó, hogy kis számokkal dolgozunk, mert nagyon sokat számíthat már egy kategória is). A fő kérdésedre így összegzésképp azt mondanám, hogy a varázslók lehetőségei a kisebb hatásokban még bővülhetnek is, a nagyobbakban pedig nehezednek (illetve a nem varázshasználók számára megjelennek olyan védekezési lehetőségek, amelyek am korábbi rendszerekben nem voltak).

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Cundior, SAS:
Teljesen igazatok van, erre nagyon nem is lehet mit mondani  - de mert őszinte kommunikációt ígértem, megírom, hogy fest ez belülről nézve. Szeretném kiemelni, hogy ennek abszolút nem másra mutogatás a célja - sőt, ha megjelölhetek egy célt, akkor az a felelősség teljes átvállalása az én kezembe, illetve Magnus szerepének ilyetén való tisztázása.
- Magnus tavaly tavasszal keresett meg minket a maga rendszerével, és András és Robi annyira megörült a bemutatott prezentációnak, annyira meggyőzőnek találta azt, hogy a kiadó egyből belengette a "valami készül" híreket. Ezzel én már akkor sem értettem egyet, és azóta többszörösen bebizonyosodott, hogy kifejezetten rossz döntés volt - legalább fél évünk rá is ment erre. A reményt, a hitet és az érzelmi szálakat nézve abszolút jószándékú nyitás volt ez kifelé, de tényszerűen nagyon nem akkor lett volna a megfelelő ideje. Figyelembe kellett volna venni az elmúlt tizenakárhányx év rpg-s hányattatásait, kiemelten odafigyelni a lépésről-lépésre haladásra, és alaposan megtervezni az információ szolgáltatást. Azaz javarészt végig a háttérben kellett volna dolgozni, és mindig csak akkor előjönni valamivel, amikor már betonbiztos, sziklaszilárd tényeket tudunk tálalni.
Magnus rendszere ugyanis valóban meggyőző, de ahogy belemélyedtünk a részletekbe, hamar kiderült, hogy még rengeteg munka van vele. Írói oldalról erre szokták mondani, hogy ezzel az anyaggal már érdemes vele foglalkozni, mert megugrott egy bizonyos lécet, és így nem fog elvérezni a szerkesztői műtőasztalon, de azért még így is vagy száz sebből vérzett a hatékony szerkesztői munka indításához ideális max. tucatnyi helyett. Másrészt pedig rendszer szinten is alapos renoválásra volt szükség, több lépcsőben is. A lényeg így nem változott, ellenben rengeteg apróság igen (és ezekre azért volt szükség, mert szerintem a saját rendszerfilozófia egy dolog, de a M* 25 évének tanulságai - és pláne a korábbi, félresikerült rendszerek által elkövetett hibák tanulságai - megkerülhetetlen kérdések,  és ezeket közel egy évig tartott beleintegrálni a meglévő struktúrába).
- első körben Magnus volt a projektvezető, egészen a tavalyi kérdőíves kampány végéig, én pedig a kiadói háttértámogatást adtam hozzá. Az év végi kiértékeléskor arra jutottunk, hogy összejöttek remek eredmények, de még mindig alapvető hiányosságokkal birkóztunk, ezért újraszerveződtünk, és az idei év elejétől már teljes mértékben ötven-ötven százalékban vezetünk-döntük-el-csinálunk mindent. Viszont mivel én képviselem a kiadói oldalt, ha lehet ezt mondani, a minőségi kérdésben nálam az 51 %-os kártya, azaz kimondható, hogy amit befékeztem/nem engedtem tovább, az abszolút rajtam múlt (és akkor ez az a pont, amellyel szerettem volna tisztázni Magnust az elcsúszások kapcsán).
Ennek az is a következménye, hogy még az eddigieknél is kevesebb infó megy ki - ez nagyon nincs jól így, de az én oldalamról nézve nincs felesleges támadási felület, és ez legalább nem viszi el az energiát. Egyelőre csak itt kommunikálunk (kommunikálok), és majd akkor lesz ennél több, ha azok már nem tervek, remények, hanem kész tények lesznek. Semmiképp nem szeretnék még egyszer a 2017-es esztendő hibáiba esni  - azt már én sem bírnám el, ez a színtiszta igazság.
Meglátásom szerint még egy nagy nekirugaszkodásra elég energia maradt bennünk is, és reálisan elérhető fogadókészségként a játékosokban is, ezért ezzel már nem lehet csak úgy játszani, és nem is fogunk kockáztatni.

Konkrét dátumot pedig azért nem tudok mondani, mert most nem olyan munkafázisban vagyunk, hogy lehetne. Az elmúlt két hónapban a teszt szövegek véglegesítései mentek - néha irdatlan lassan, de végre érdemi eredményekkel. Ez az, amit már vétek lenne jobban erőltetni, hagyni kell végigmenni a maga tempójában - közel húsz év írói tapasztalatom már nekem is van arra, hogy bármilyen más megoldásnak a végeredmény látná kárát. Ez amúgy sem lineáris folyamat, sok mindennel összefügg - egy minőségorientált alkotómunkában külön dinamikája van a tervezésnek, kivitelezésnek, ellenőrzésnek, készre csiszolásnak is.

Valaminek az idei kezdetét már biztosra merem mondani - minden másban a háttérben hajrázunk.
Mi szeretnénk a legjobban, hogy nyithassunk végre kifelé is - ez számunkra (legyen bármilyen is a visszajelzések veleje)  az eddigiekhez képest mindenképpen segítség lesz.

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Elég nagy a cseng ezért megtöröm…

Kedves Raon, igazán sok karakterrel sikerült semmit se mondanod a konkrétumokat firtató érdeklődőknek. Ezt sajnálatosnak tartom, mert - talán nem vagyok egyedül ezzel - nagy reményekkel vártam a projekt eredményeit, ezidáig hiába. A magam részéről elengedem a M* rpg-t, jobb lesz így. Őszintén remélem, hogy kevesen teszünk így, és marad elég magus-fan, akik majd megveszik az egyszer elkészülő kiadványt.

''Ebben a mesében részeg a herceg és ronda a királylány, de néha a szemétdomb felett is felragyog a szivárvány"

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Szerintem, Raon leírta a lényeget: no open, no open alfa, no open beta, így csak a kész anyaggal szemezhetünk, gondolom a polcokon/webshopban. smile

 

Hozzászólás: Hírek, általános beszélgető

Cucifer írta:

Szerintem, Raon leírta a lényeget: no open, no open alfa, no open beta, így csak a kész anyaggal szemezhetünk, gondolom a polcokon/webshopban. smile

Nem, a nyílt teszt terve nem változott - csak azt nem tudom megmondani, mikor indulhat el.